Dr Laura Ioana Purcaru

Beneficiile inotului asupra sistemului imunitar – Dr. Laura Ioana Purcaru


Ce este sistemul imunitar si cum ne ajuta practicarea inotului la stimularea acestuia astfel incat sa fim mai puternici in fata agentilor patogeni, ne spune dr Laura Ioana Purcaru – Medic rezident pediatru – Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii M.S. Curie

– Spuneti-ne, va rog, mai multe despre sistemul imunitar si cum ajuta inotul exact la dezvoltarea acestuia.
Dr. Laura Ioana Purcaru: In primul rand vreau sa va spun ce este sistemul imunitar. Sistemul imunitar este practic format din toate celulele din organismul nostru, care ne ajuta pe noi sa luptam impotriva bacteriilor, impotriva virusurilor, a parazitilor din mediul inconjurator, care daca o data ne agreseaza pot duce la imbolnavirea noastra. Inotul ne ajuta sa prevenim, dar si sa tratam diferite afectiuni.
Dr. Laura Ioana Purcaru: Practicarea inotului duce la stimularea sistemului nostru respirator, la stimularea sistemului nostru neurologic, a sistemului cardiovascular si ne ajuta la termoreglare. Si acum o sa va explic putin acesti termeni. Praactic, ce se intampla atunci cand un copil intra in apa. Copilul intra in apa, iar apa exercita o presiune asupra toracelui lui: aceasta presiune ingreuneaza respiratia si atunci, practic, muschii respiratori simt nevoia sa se contracte in mod, intr-un mod mai puternic; se contracta muschii respiratori, se contracta si inima, si, practic, care este rezultatul acestui mecanism, este accentuarea oxigenarii tesuturilor noastre; aceasta crestere a oxigenarii duce la un aflux mai mare de celule implicate in imunitate in diferite zone. Si-atunci avand aceste celule, de exemplu in gat intr-o cantitate mai mare, la nivelul faringelui, laringelui, le avem acolo intr-o cantitate mai mare si ne ajuta sa nu racim, sunt acolo in momentul in care noi venim in contact cu o bacterie, cu un virus, cu un parazit.

Dr. Laura Ioana Purcaru: In ceea ce priveste activarea termoreglarii, caci v-am spus de ea, suna probabil asa stiintific, dar nu este: de exemplu, atunci cand intram in apa, tot timpul simtim ca ne este frig; practic, atunci, vasele noastre se contracta, se ingusteaza, ulterior, dupa ce ne incalzim, ele se dilata si, din nou, aceasta variatie de volum a vaselor noastre duce la o circulatie mai buna a sangelui in diferite zone, si, astfel, la ajungerea celulelor implicate in apararea noastra in diferite zone, si, astfel, ne putem apara mult mai usor atunci cand venim in contact cu un agent patogen.

O campanie de informare initiata si derulata de Aqua Sport.

#BeneficiileInotului  #SanatatePrinSport